Pogarda / Le Mépris

 

Na początku filmowanie filmującej kamery. Obiektyw kieruje się widza.
Sfilmowany Alberto Moravia.
Michel Piccoli, Fritz Lang
Film o świecie filmu.
Brigitte Bardot w rozmowie o swoi  ciele z kochankiem.
Chcą wynająć Fritza Langa, by wyreżyserował Odyseję, ale z nowymi, dopisanymi scenami erotycznymi. Tego wymaga amerykański producent.
Odyseja – walka człowieka z przeciwnościami, często z bogami.
Wzniosła antyczna historia i pospolitość filmowego światka.
Małżeńskie problemy scenarzysty, który ożenił się z własną, młodszą sekretarką.
Film bez intrygi, grzęźnie w nic nie znaczących dialogach.
Szeroki ekran – pokazuje więcej niż potrzeba, zwłaszcza w trakcie filmowania kameralnych rozmów.
BB wielokrotnie eksponuje się leżąc nago na brzuchu.
Te małżeńskie nieporozumienia  u scenarzysty niezrozumiałe, nieuzasadnione i sztuczne. Ona zaczyna pogardzać nim, uwiąd miłości.
Ona i amerykański producent giną w absurdalnym wypadku samochodowym.

Pogarda / Le Mépris, reż. Jean-Luc Godard 1963 filmweb

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *