Vladimir Ussachevsky, Electronic and Acoustic Works 1957 – 1972:
Konieczny odsłuch na słuchawkach. Bez nich niuanse uciekają.
Net: „W 1950 roku Columbia University Music Department zamówił magnetofon do użytku dydaktycznego i nagrywania koncertów. W 1951 roku przybył pierwszy magnetofon, Ampex 400, a Vladimir Ussachevsky (1911–1990), wówczas młodszy członek wydziału, otrzymał zadanie, którego nikt inny nie chciał: opiekę nad magnetofonem. Zadanie to miało mieć ważne konsekwencje dla Ussachevsky’ego i opracowanego przez niego medium. Narodziła się muzyka elektroniczna.
Przez następne dziesięć lat Ussachevsky i jego współpracownicy założyli Columbia-Princeton Electronic Music Center, którym Ussachevsky kierował przez dwadzieścia lat. Centrum stało się jednym z najbardziej znanych i najbardziej płodnych źródeł muzyki elektronicznej na świecie. Ten portret kompozytora (pierwotnie wydany jako CRI 813) zawiera sześć jego pionierskich dzieł w tym medium, a także dwa jego dzieła chóralne, aspekt jego twórczości, który był dla niego równie ważny”.