Akt oskarżenia / The Panadine Case

 

Dramat sądowy.

Młody Gregory Peck w roli wziętego adwokata. Ma bronić kobietę oskarżoną o otrucie własnego, niewidomego męża. Ona była biedna, mąż bogaty. Kobieta to silna osobowość. Zaczyna na adwokata działać hipnotycznie. Żona robi się zazdrosna, przyjaciele szepczą po kątach.
Żona widzi, co się dzieje i życzy mu, żeby wygrał. Wówczas ona wyjdzie, zrobi kolejny numer i w ten sposób skompromituje się w oczach adwokata. Jeżeli ją powieszą, to adwokat będzie się w niej kochał do końca życia.

Femme fatale – okazuje się, że manipuluje wszystkimi.

Policja przyszła aresztować pewną arystokratkę z powodu otrucia przez nią męża. Ta w tej sytuacji prosi, by mogła uprzedzić kamerdynera, że nie będzie na kolacji. Prosi też, by kamerdyner w jej imieniu przeprosił kucharza.

Amatorska znawczyni męskiej psychiki: „Mężczyźni, którzy zbyt długo dobrze się prowadzą, marzą o wytarzaniu się w błocie.”

Hitchcock jako pasażer na stacyjce kolejowej: z cygarem i kontrabasem.

Prawnicy w tych peruczkach w brytyjskim sądzie wyglądają nieodparcie śmiesznie. Ale jednocześnie występuje przed sądem z rękami w kieszeniach.

Akt oskarżenia / The Panadine Case, reż. Alfred Hitchcock, 1947 filmweb

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *